Válassza az Oldal lehetőséget

Egészséges fogyókúra – Dr. Greger 21 fortélya
Egészséges fogyókúra – Dr. Greger 21 fortélya

Szerző:
Balassa Margó

2022.06.03.

Olvasási idő:

Fogyni nem (csak) azért érdemes mert csinosabb, vonzóbb lesz az ember tőle, hanem ma már bizonyított tény, sőt közhelynek számít, hogy többféle betegség okozója a túlsúly. Sokan próbálnak ki különféle fogyókúrákat, de a hatásuk általában ideiglenes és sajnos ritkán tartós. Ráadásul nehéz is, sok lemondással jár.

Mit tegyünk, ha nem akarunk éhezni, de le szeretnénk adni a súlyunkból?

Dr. Greger egy egész könyvet (nem is akármilyen vastag könyvet) szentelt az egészséges fogyás elérésének érdekében. Több ezer tanulmányt és kísérletet vetettek össze munkatársaival, hogy kidolgozzák az egészséges fogyókúra fortélyait.  

Íme Dr. Greger 21 tanácsa fogyókúrázóknak: 

Minden étkezésnél: 

1. Étkezések előtt igyál vizet! 

Kísérletek kimutatták, hogy akik legalább két pohár vizet elfogyasztanak étkezés előtt, húsz százalékkal kevesebbet esznek, így több mint 100 kalóriával kevesebbet visznek be a szervezetükbe.  

2. Telítsd el magad “negatív” kalóriatartalmú táplálékokkal! 

Első fogásként a következő ételekből egyél: alma (nyersen, sütve, vagy akár pürésítve), teljes értékű (vagyis zöldségből készült) levesek, zöld leveles saláták. 

3. Fogyassz teljes értékű ecetet! 

Építs be minden étkezéshez két kávéskanál ecetet, vízben feloldva, a salátára vagy az ételre locsolva. (ne felejtsd el kiöblíteni a szádat, hogy megóvd a fogzománcot) 

Teljes értékű ecet: almaecet, balzsamecet stb. 

4.Ne hagyd, hogy bármi elvonja a figyelmedet a táplálkozásról! 

Étkezés közben ne tévézz, ne olvass, ne játssz a telefonodon. 

5. Húsz perces szabály! 

Ha pépesre rágjuk, kisebb darabokra vágjuk az ételt, vagy lelassítjuk az étkezés tempóját, jelentősen csökken a kalóriabevitelünk, ráadásul az emésztésünk is jobb lesz. 

Minden nap fogyaszd el a napi adagot a következőkből: 

6. Fekete kömény – ¼ teáskanál 

7. Fokhagymapor – ¼ teáskanál 

8. Őrölt gyömbér – 1 teáskanál 

9. Sörélesztő vagy étkezési élesztő – 2 teáskanál 

10. Kömény – fél teáskanál ebédhez és vacsorához 

11. Zöld tea – 3 csésze 

12. Hidratálj – igyál elegendő mennyiségű folyadékot! 

Napi kilenc csészényi a nőknek, férfiaknak pedig napi 13 csészényi folyadék bevitele ajánlott. Nőknek az étkezések előtti két csésze víz és a 3 csésze zöld tea fedezi a szükséges folyadékmennyiséget. 

13. Lisztmentesítsd az étrended! 

Teljes értékű gabonákat és teljes kiőrlésű tésztákat fogyassz! 

14. A nap első felére összpontosítsd a kalóriabevitelt! 

A reggeli és az ebéd legyen bőséges, a vacsora pedig kevesebb és könnyen emészthető  

15. Tervezd meg az étkezési keretedet! 

A napi táplálékbevitelt egy tetszőlegesen megválasztott, de 12 óránál nem tágabb keretbe tervezd. Tehát ha reggel 8-kor fogyasztod a reggelidet, az utolsó étkezés este 8 órakor legyen. 

16. Időzítsd az edzésedet optimális időpontra! 

Aki egészségesen szeretne élni, annak Dr. Greger napi 90 perc mérsékelt intenzitású sportolást javasol. Az időzítés is fontos, mert a legoptimálisabb a reggeli, éhgyomorra történő mozgás. 

17. Napjában kétszer mérd meg a súlyodat! 

A legjobb időpont: reggel felkeléskor és este lefekvés előtt. 

18. Hajtsd végre a megvalósítási terveidet! 

Dolgozz ki megvalósítási tervet, tűzzél ki magad előtt motivációs célokat.  

Minden éjjel: 

19. Este 7 óra után böjtölj! 

Az esti órákban fogyasztott táplálék jobban hizlal, mintha ugyanakkora mennyiséget a nap korábbi szakaszában fogyasztunk el. 

20. Aludd ki magad! 

Naponta legalább 7 órát aludjál, lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban. 

21. Kísérletezz az enyhe Trendelenburg-pozícióval! 

Próbálj úgy aludni, hogy a fejed alacsonyabban legyen, mint a lábad. Felkeléskor légy óvatos, lassan tápászkodj fel, nehogy elszédülj! Kizáró okok: szív-, tüdőbetegség, fejsérülés vagy bármilyen aggyal kapcsolatos betegség. Az orvosodtól kérj tanácsot, ha rászánod magad ennek a pozíciónak a kipróbálására. 

Ez a 21 tipp nem azt jelenti, hogy mindegyiket be kell vetned a siker érdekében.

Biztosan van olyan, amit semmiképpen nem szeretnél, vagy nem vagy képes rá. Például eléggé fura ötletnek tűnik a Trendelenburg-pozíció, nem valószínű, hogy kipróbálom. De ha csak egy részét sikerül megvalósítanod, már szép eredményeket érhetsz el. 

Tervezd meg a saját fogyási trükkjeidet, tűzz ki magad elé elérhető célt, és minden nap pipáld ki, amit sikerül megvalósítanod. Remélem napról-napra egyre több pipa kerül a táblázatodba 🙂 

Ha szeretnéd részletesen megtudni az okait a fortélyoknak, olvasd el Dr. Greger könyvét: 

Greger, Michael: Egyél úgy, hogy ne halj meg . Budapest: Édesvíz, 2019. 603 p.

Kapcsolódó cikkünk:

Fogyókúra növényi táplálkozással

A falu hangjai

A falu hangjai

Vasárnapi idill A nagyváros zajától megcsömörlött értelmiségiek szívesen vesznek parasztházat egy faluban. Őket itt...